Ekonomski institut, Zagreb (Odjel za inovacije, poslovnu ekonomiju i ekonomske sektore)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Opis (hrvatski)
Svrha ovog istraživanja bila je provesti analizu utvrđivanja mjerodavnog tržišta i izračuna tržišnih udjela u djelatnosti trgovine na malo robom široke potrošnje u Europskoj uniji i Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno korištenjem sekundarnih podataka i anketnog istraživanja s uzorkom od 1025 potrošača. Istraživanje je pokazalo da obuhvat mjerodavnog tržišta čine supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice i male klasične prodavaonice. Obuhvat mjerodavnog zemljopisnog tržišta čini u najvećem broju slučaja lokalno tržište. Veličina tržišta robe široke potrošnje koju uzima ATZN je podcijenjena i stoga su tržišni udjeli maloprodavavača precijenjeni. Tržišni udjeli i indeksi koncentracije znatno osciliraju s obzirom na promjenu obuhvata mjerodavnog tržišta i korištene izvore podataka. Predložene su smjernice za poboljšanje metodologije.
Naziv: Mjerodavno tržište i tržišni udjeli u trgovini na malo u Hrvatskoj i EU Voditelj: Ivan-Damir Anić Pravna nadležnost: Hrvatska Financijer: Agrokor d.d.